ورزش

VAR در ایران نقش قوطی کبریت را دارد/ نیاز پرسپولیس به مهاجم مرکزی

VAR در ایران نقش قوطی کبریت را دارد/ نیاز پرسپولیس به مهاجم مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر و پیش از تعطیلات مسابقات به دلیل دیدارهای تیم ملی در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ موفق شد با نتیجه دو بر صفر فولاد خوزستان را شکست دهد تا سرخ‌پوشان به اولین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست یابند و با ۵ امتیاز پس از تیم‌های سپاهان، تراکتور، ملوان و گل گهر در رده پنجم جدول قرار بگیرند.

مهدی واعظی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با عملکرد پرسپولیس در این بازی اظهار داشت: پرسپولیس در این دیدار در روند حرکتی خود نسبت به دو دیدار گذشته با تغییر و تحولاتی رو به رو شده بود. مخصوصاً در نیمه دوم که بازیکنان پرسپولیس عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند و با تغییراتی که در روند تیم به وجود آمد هواداران بازی بهتری را از تیم خود تماشا کردند.

پرسپولیس در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود

او ادامه داد: در نیمه اول تیم هم از لحاظ سیستم و هم از لحاظ چینش بازیکنان با اشکالاتی مواجه بود که این موضوع در نیمه دوم رفع شد و روند تیم تهاجمی‌تر و تاکتیک‌های سرمربی هم به نحو احسن توسط بازیکنان در زمین اجرایی شد.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با زوج میلاد محمدی و «اوستون ارونوف» در سمت چپ خط دفاعی – وینگر پرسپولیس گفت: سبک بازی ارونوف به گونه است که این بازیکن نیاز به پشتیبان دارد. او یک بازیکن وینگر – مهاجم است و برای بازی‌سازی باید از منطقه عقب تر زمین کار خود را آغاز کند. بازیکنانی که در پشت ارونوف در دفاع چپ بازی می‌کنند باید از او حمایت کنند و این کار توسط میلاد محمدی به بهترین شکل انجام شد. به نظرم هرچه به جلوتر برویم هماهنگی بین این دو بازیکن بیشتر خواهد شد.

VAR در ایران نقش قوطی کبریت را دارد/ نیاز پرسپولیس به مهاجم مرکزی

نیاز پرسپولیس به مهاجم مرکزی

واعظی افزود: پرسپولیس نیاز مبرمی به یک مهاجم مرکزی دارد. علی علیپور و عیسی آل کثیر بازیکنانی هستند که در سمت راست و چپ هستند و نمی‌توان مانند یک مهاجم مرکزی از آنها انتظار داشت. سیستم بازی پرسپولیس به گونه‌ای که عمق خط دفاع حریف را نشانه می‌گیرد و نیاز به یک مهاجم مرکزی است که بتواند از این فرصت‌ها استفاده شود. در کنار این دو بازیکن باید یک مهاجم مرکزی هم باشد که بتوانند از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود نهایت استفاده را ببرند مخصوصاً در لیگ نخبگان آسیا داشتن یک مهاجم تمام عیار از نان شب برای پرسپولیس واجب تر است.

VAR یک جعبه کارتون و قوطی کبریت است

او در رابطه با حضور سیستم داور ویدئویی VAR گفت: به نظرم مسئولان یک جعبه کارتون را در کنار زمین بازی گذاشته و اسم آن را VAR نامیده‌اند. این همه هزینه برای وارد کردن این سیستم به ایران انجام شده اما دوربین‌های کافی و… و. ندارد. در بازی روز گذشته پرسپولیس و فولاد نزدیک به ۱۵ دقیقه از وقت بازی برای یک صحنه گرفته شد و فقط داوران با هدست هایی که در اختیار دارند با هم تصمیم‌گیری می‌کنند.

واعظی با انتقاد از سیستم VAR عنوان کرد: سیستم VAR چندین سال است که در کشورهای سطح پایین‌تر از ایران اجرایی می‌شود اما در کشور ما نقش یک قوطی کبریت را دارد و اصلاً این سیستم VAR نیست و ۴ کامپیوتر را در کنار هم گذاشته‌اند و با این تصاویری که ما می‌بینیم آبروی کشورمان در خطر است.

VAR در ایران نقش قوطی کبریت را دارد/ نیاز پرسپولیس به مهاجم مرکزی

مسئولان فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند

او ادامه داد: مگر پیام حیدری داور ضعیفی است؟ اگر داورانی مانند حیدری در بازی‌ها تصمیمات خود را در نظر بگیرند، اشتباهات کمتری رخ خواهد داد. در صحنه خطای مسعود ریگی روی بازیکن فولاد، در هیچ جای دنیا آن را اخراج نمی‌کنند اما برای همان یک صحنه ۷ دقیقه از وقت بازی گرفته شد. سیستم VAR به شکل درستی در ایران اجرایی نمی‌شود و تمام دوربین‌های صدا و سیما نقش سیستم داور ویدئویی را دارند. مسئولان فدراسیون فوتبال چگونه می‌خواهند پاسخگوی هزینه‌هایی که کرده‌اند، باشند؟ این سیستم صلابت داوری در فوتبال ایران را زیر سوال می‌برد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا